Followers

December 13, 2010

SUKA DIA

Yup... aku sangat suka dengan dia. Dia yang aku maksudkan di sini ialah.......... Ryzal Jaafar. Owh, suka sangat dengan mamat nie. Tadi tengok Jangan Tidur Lagi, ada dia. If korang perasan, dia selalu berlakon watak baik. Hopefully, kat luar pun dia berpewatakan baik lah kan. Insya-Allah. Kenapa aku suka dia? First of all, of course la sebab orangnya tinggi. Actually, tak berapa minat mamat yang muka ala-ala jambu ni. Mamat muka putih-putih suci macam nie. Kalau boleh, aku sebenarnya suka yang gelap ala-ala hitam manis.  Heee ~ Tak tahulah kenapa suka sangat dengan dia nih. Sebab macam budak baik kot. Macam aje lah tapi tak tahulah dalaman nya bagaimana orangnya. 







Jeng... Jeng... Jengggg................ Dan dia tetap di hati. Hehehe...

Dan gadis yang aku suka tengok selain Irma Hasmie, aku suka tengok Norliana Shamsudin. Bukan lesbian wokeyhh, tapi suka watak lakonan beliau yang selumber dan funny. Cantik dan manis tu of course la. Tapi yang pasti, bakat tu ada. Dan bila diorang berlakon, mesti ada kelakar-kelakar watak yang dibawa =)) Ha, one more thing.. Dia ni bekas girlfriend Pierre Andre. If aku lelaki, if aku LELAKI la kan, aku memang choose dia ni pun. HEHEHE...  



Ok. Geli plak entry kali ni. Seolah-oleh aku melahirkan rasa suka pada seseorang. Dah la suka pada perempuan pulak tuh. Tapi ni sekadar luahan dari mata je okeyyy. Jangan duk pikiaq bukan-bukan naa ~ Ok, orang kedua aku suka tengok Sherry Ibrahim. Nak tahu siapa dia? Google la sendirik. Hehehe.... Sherry ni pun best jugak bila dia berlakon. Macam gedik-gedik manja. Pada aku, masih boleh diterima sikap gedik-gedik manje si Sherry nie. Sebab nampak natural aje. Aku suka since tengok cerita Chapalrela. Weh, kelakar ok cerita Chapalrela nie. Rugi korang tak layan cerita nie. Bukan la lawak memanjang cerita dia, tapi sepanjang cerita ada part-part yang memang funny dan buat aku terhibur. Lagipun, dia ni memang cantik pun. Dan untuk makluman, dia lah bekas girlfriend Ashraf Muslim. Wewiitttt~  Pernah couple dengan Ashraf Muslim yang handsome tuh. Tapi diorang berdua ni takde banyak cerita panas pun kan kat media. So, in my list aku dah list kan Irma Hasmie, Norliana Shamsudin dan Sherry Ibrahim. Lisa Surihani?? Hmm... bukan aku tak minat dengan lakonan Lisa, lakonan dia boleh diterima tapi kalau tanya aku, aku biasa-biasa aja bila tengok dia nie. Comel tu memang comel, cun memang cun la kan. Semua orang pun tak akan nafikan. Tapi, ini cakap atas dasar suka pada perwatakan, gaya, imej dan lakonan. Sifat-sifat dalaman tu of course lah aku tak tahu diorang punye real life yang macammana. So, entry ini sekadar ingin berkongsi perasaan suka melihat mereka-mereka ini. Korang pun mesti ada kan? Kan? Kadang-kadang ada perasaaan kita suka tengok gaya, cara bercakap, cara berjalan,  perwatakan, cara berpakaian seseorang tu dengan sendirinya. Bukan bermaksud kita Lesbian or Gay (bagi lelaki), cuma kadang-kadang SUKA sebab ada aura pada mereka ini yang membuatkan kita suka pada mereka. If tanya aku, if aku listkan... 


- Aku suka tengok orang pandai. Pandai bergaya tu satu bonus lain lah kan. Sekarang ni, aku suka tengok budak yang otak pandai. Sebab bila kita berbicara dengan diorang, ada satu benda yang susah aku nak describe ada pada mereka ini. Mereka bijak dan yang penting, kata-kata mereka banyak mendatangkan ilham pada aku dan semestinya diorang tak bercakap kasar. Hmm.. memanglah aku suka kan. Sebab aku pun memang tak suka berkasar-kasar nie. Hee ~ Yang pandai bergaya ni, memang pada aku satu bonus lah. Tapi, bila berbicara, rasa macam kosong. Lebih kepada alamakk, kau dah la chantek. Tapi bila bukak mulut, rasa macam takde apa-apa. Dari aku suka tengok kau cantik, tapi lama-lama dah rasa biasa-biasa aja. Tapi, if bijak dan cantik, uishh... sumpah aku mesti sentiasa puji-puji budak tu punya dan kira umpama doa lah kan. Cukup 44 kali kita mendoakan insya-Allah, termakbul. Tapi, itu semua pada dasarnya tak penting pun. Yang penting, HATI kita. Bila meningkat dewasa, if korang sedar or mengalaminya sendiri, korang akan sedar ia berlaku sekeliling korang semua. Itu semua anugerah dari Allah. Hargainya lah... yakin dan percaya pada Allah. Itu yang penting..


4 comments:

Unknown said...

selalu nmpk ryzal jAFAR mase kt gym dulu!

isma_izzaty said...

really??? sumpah suka sangat-sangat dengan mamat ni kot. HAHA. g gym.. patutlah badan HOT. ngee ~

Unknown said...

aah..putih ar..jambu, bibir pink kot..tp jambu sgt..keke

isma_izzaty said...

adeyhh.. patutla suka giler tgk dia. sangat handsome ok.

Saya Nak Upah (wat muka chomel..)